måndag 23 februari 2009

Helgen

Ja i fredags blev Elias sjuk. Dagis ringde o sa han hade feber, så Fredrik fick hämta för jag satt på sjukhuset o skulle göra ett ultraljud:) Ja den lilla bebisen levde o sprattlade för fullt!
Sen på lördagen var det dags för kalas för Fredrik har fyllt år. Elias var feberfri hela dagen men en liten stund innan gästerna kom hade han såklart feber igen. Men han fick alvedon sen var han pigg som en mört hela kvällen o somna inte förrän 23.00.
Men sen dagen efter var han alldeles rödflammig i ansiktet. Ringde 1177 som misstänkte shalakansfeber, så vi åkte in till akuten. Men doktorn där trodde inte det var det för han hade inte smultrontunga som tydligen e typiskt vid shalakansfeber. Men han hade hög sänka så han skrev ut penicillin. O peppar peppar så har han inte haft feber varken igår eller idag!!!!

Är ju ledig egentligen ida, men ska på taktil massage utbildning mellan 13-17. Så mamma ska komma o passa Elias. O på hennes jobb hade ngn tant haft maginfluensa. Ja jag hoppas verkligen inte vi får det. Finns det ngt värre??!! Jag måste verkligen gå på denna utbildningen oxå.

Nej nu ska jag göra vid mig!

1 kommentar:

Carolin sa...

du har blivit utmanad, kolla min blogg :)